Rozwiązania dla farmacji
20 z 20 największych globalnych firm farmaceutycznych używa rozwiązań analitycznych Qlik
Trudne wyzwania
Zmaganie się ze złożonością i rozproszeniem niespójnych informacji w przemyśle farmaceutycznym stanowi wyzwanie w ich szybkim i efektywnym wykorzystaniu. Uzyskanie pełnego widoku kluczowych wskaźników (KPI) jest skuteczną metodą uzyskania lepszych wyników we wszystkich sferach działalności firmy.
Odpowiednie narzędzie
Platforma do analityki wizualnej Qlik umożliwia przekształcenie dowolnych danych w użyteczne informacje, prowadzące do wiedzy niezbędnej w procesie podejmowania świadomych decyzji. Nowoczesny i intuicyjny sposób eksploracji i wizualizacji danych pozwala zrozumieć co i dlaczego się dzieje, a płynne i szybkie działanie pobudza intuicję do wyciągania trafnych wniosków.
Najlepszy partner
Od lat jesteśmy wiodącym partnerem wdrożeniowym największych projektów QlikView i Qlik Sense w przemyśle farmaceutycznym w Polsce a także w regionie Europy Centralnej. Jako pierwsi w Polsce i jedni z nielicznych partnerów QlikTech w Europie posiadamy tytuł Expert w obszarze rozwiązań dla farmacji (Life Sciences). Tytuł ten jest przyznawany partnerom Qlik uczestniczącym w programie Expertise Partner Program, którzy wykazują się szczególną wiedzą, doświadczeniem oraz licznymi pozytywnymi referencjami klientów z danej dziedziny.
Zakres
Zarządzanie efektywnością aktywności i sprzedaży terytorialnej
Kluczowym elementem projektu jest integracja danych aktywnościowych z dowolnego systemu klienta (np. lokalny CRM, Veeva, Mobile Intelligence) z danymi sprzedażowymi pozyskanymi od zewnętrznego dostawcy (IMS, PharmaExpert lub inny) w celu efektywnej analizy ich wzajemnych zależności.
Typowe wskaźniki realizowane w ramach projektów to:
Aktywności przedstawicieli
- stopień pokrycia targetu (Coverage)
- stopień wykonania planu wizytowego (Call Plan)
- wskaźnik równomiernych odwiedzin
- zgodność wizyt z planerem i zapisami GPS
- skupienie na targecie
- produktywność czasu pracy w terenie
- wydania próbek i materiałów promocyjnych (analiza limitów)
- spotkania promocyjne i ankiety (raporty typu follow-up)
Zakres sprzedaży
- wartość (value) i opakowania (units)
- zmiana wartości do poprzedniego okresu (ppg)
- indeksy ewolucji (evolution index) i penetracji (penetration index)
- udziały rynkowe (market share) i geograficzne (geo share)
Analiza łańcucha sprzedażowego
Kluczowym elementem projektu jest integracja danych sprzedażowych pochodzących od różnych dostawców w celu efektywnego monitorowania pełnego przepływu sprzedaży:
Analizy umożliwiają śledzenie i zapewnienie jak najbardziej płynnego i równomiernego przejścia całego procesu w zależności od potrzeb (specyfika sprzedaży niektórych leków i produktów może być czasem odmienna) oraz szybkiego reagowania na zakłócenia w tym procesie.
Analizy na tle konkurencji i monitorowanie rynków są dodatkowymi informacjami wspierającymi uzyskanie pełnego obrazu sytuacji naszego produktu, co umożliwia ustalenie:
- potencjału danego obszaru geograficznego (region, teren, cegła)
- działań konkurencji w danym obszarze i ich skuteczności
- skuteczności własnych działań w danym obszarze
Analizy geoprzestrzenne na mapach
Prezentacja wskaźników aktywnościowych i sprzedażowych na mapach pozwala na efektywne identyfikowanie wzorców geoprzestrzennych w danych co przekłada się na łatwość dokonywania analiz terytorialnych i wyciągania z nich wniosków.
10 najistotniejszych obszarów obsługiwanych przez Qlik dla farmacji
- Kokpity Zarządcze (Dashboards) i Karty Wyników (Scorecards)
- Zgodność z przepisami, bezpieczeństwo leków, farmakoterapia
- Automatyzacja zarządzania sprzedażą, planowanie zasięgu,
- ocena wyników, zarządzanie sprzedawcami
- Analizy i targetowanie lekarzy i pacjentów
- Zarządzanie portfolio produktów
- Zarządzanie badaniami klinicznymi
- Zarządzanie finansami
- Zarządzanie łańcuchem dostaw i relacjami z dostawcami
- Analizy wyników umów i cykl życia umów
- Zarządzanie i optymalizacja produkcji.
Czytaj także: Qlik Sense: narzędzie pomocne w analizie biznesowej i modelowaniu danych