Cykl życia firmy to schemat, który ilustruje przebieg odnoszonych przez markę wzlotów oraz upadków. Niemniej jednak upadek upadkowi nierówny. Co zatem sprawia, że wybrane przedsiębiorstwa odnoszą sukces biznesowy nawet w chwili panującego na rynku kryzysu? Wbrew pozorom nie jest to ani kwestią branży w jakiej działają wspomniane marki, ani też zwykłego szczęścia. W rzeczywistości bowiem wszystko sprowadza się do podejmowania świadomych decyzji w oparciu o twarde dane, dotyczące funkcjonowania konkretnego przedsiębiorstwa. Skąd wziąć te informacje? Wszystko, co należy zrobić to zainwestować w rozwiązania raportowe dla firm.
Rozwiązania raportowe dla firm – czyli innymi słowy narzędzia business intelligence – gromadzą dane z innych systemów, a następnie przetwarzają je w taki sposób, aby dawały one odpowiedzi na pytania dotyczące funkcjonowania konkretnego przedsiębiorstwa. Używając tego typu programów jesteśmy w stanie zwiększyć konkurencyjność firm, a tym samym osiągać założone cele biznesowe.
Kto powinien rozważyć korzystanie z systemów business intelligence? No cóż, wszystko zależy od potrzeb danego przedsiębiorstwa, niemniej jednak szukając odpowiedzi na powyższe pytanie warto wziąć pod uwagę dwa kryteria. Mowa o wielkości zatrudnienia i obrotach marki. Rozwiązania raportowe dla firm sprawdzą się w przypadku przedsiębiorstw, których roczny obrót wynosi ok. 20 – 30 milionów złotych. W przypadku mniejszych obrotów warto natomiast zwrócić uwagę na liczbę osób zatrudnionych w zespole oraz rzeczywistą potrzebę posiadania dużej ilości raportów.
Opisując narzędzia business intelligence warto wspomnieć o ilości tego typu programów. Obecnie na polskim rynku dostępna jest wręcz niezliczona liczba systemów business intelligence. Na które z nich się zdecydować? Mianem godnych polecenia narzędzi z pewnością można określić produkty marki Qlik czyli znanego na całym świecie producenta oprogramowania Business Discovery. Mowa głównie o systemach Qlik Sense i QlikView.
Opisywane rozwiązania umożliwiają przeprowadzanie analiz biznesowych i przedstawianie otrzymanych wyników w formie czytelnych wykresów bądź też tabeli. Co istotne to fakt, iż ich obsługa nie wymaga posiadania wiedzy z zakresu analityki biznesowej, gdyż są to narzędzia stworzone w sposób intuicyjny, a zatem pozwalający na pracę bez angażowania dodatkowych zasobów i środków.